top of page

SOFTWARE

Programové vybavení pro CASHMATIC Selfpay

Software pro práci s hotovostním automatem

V českých maloobchodních provozech jsou využívány různé typy pokladen, ať už se jedná o dotykové pokladny, váhopokladny, tlačítkové pokladny apod. Při pořízení hotovostního automatu existují dvě možnosti jak automat využívat v návaznosti na pokladnu.

1. Propojení pokladny a hotovostního automatu pomocí API

API označuje v informatice rozhraní pro programování aplikací. Jde o sbírku procedur, funkcí, tříd či protokolů knihovny, které mohou programátoři využít pro rozšíření SW pokladny (případně i jiné aplikace než pokladního SW) za účelem zajištění přímé komunikace mezi SW aplikací a automatem. Výsledkem je to, že předávání informací mezi pokladnou a hotovostním automatem probíhá automaticky tj. obsluha nic nezadává, pouze potvrzuje volbu platby účtu v hotovosti, následně SW pokladny předá údaj o výši platby do automatu, po zaplacení požadované částky automat předá informaci pokladně a na pokladně je automaticky uzavřen účet a vystavena účtenka.

V případě, že platba na automatu neproběhne v pořádku, pak automat předává pokladně informaci o neúspěšné platbě, pokladna účet neuzavře a obsluhu pokladní SW informuje o tom co se stalo. Hotovostní automat a pokladna musí být připojeny na stejnou počítačovou síť a to přes LAN nebo WiFi. Veškerý popis API včetně testovacího prostředí je k dispozici pro vývojáře a programátory zdarma.

2. Přímé ovládání hotovostního automatu aplikace Cashmatic Fast Paymen

Pro případy, kdy není možné připojit pokladní SW k hotovostnímu automatu pomocí API, lze využít speciální výše uvedený SW „rychlé platby“ určený pro přímé zadání placené částky. Obsluha na zařízení (smart-telefon, tablet, počítač apod.) připojené přes WiFi nebo LAN do stejné sítě jako hotovostní automat) zadá placenou částku a tu potvrdí. Následně ihned automat přebírá údaj o výši platby, po zaplacení požadované částky automat předá informaci na zařízení s aplikací „rychlé platby“ a obsluha po vizuální kontrolE, že vše proběhlo „OK“ uzavře účet na pokladně a vystaví účtenku. Pokud platba na automatu neproběhne v pořádku, pak je o tomto stavu obsluha informována a je na obsluze, jak situaci bude řešit (platba kartou, opakovaná platba hotově, vrácení zboží apod.) – tento proces má obdobný charakter a postup jako v případech platby kartou na bankovním terminálu, který není propojen s pokladnou.

Software pro administraci hotovostního automatu

Pro účely nastavení hotovostního automatu, naplnění bankovkami a mincemi, jakož i pro výběr hotovosti je určen SW Cashmatic, přístup a komunikace mezi SW a hotovostním automatem je chráněn přístupovým jménem a heslem.

Hlavní funkce SW:

1.Správa uživatelů

Funkce umožňuje evidenci jednotlivých uživatelů s přístupem na hotovostní automat a nastavení oprávnění u každého uživatele (povolení/ zákaz – Doplnění, Výběr, Mimořádné operace, Nastavení apod.).

2.Provádění standardních operací

Uživatelé s povolením těchto funkcí mohou provádět Náhled na stav hotovosti, Doplnění bankovek a mincí, Výběr bankovek a mincí, Rozměnění apod.

3.Mimořádné operace

Uživatelé s povolením těchto funkcí mohou provádět Vyprázdnění celého automatu, Vklad bez ohledu na limity apod.

4.Nastavení automatu / Oznámení emailem

Funkce nastavení jsou určené pro servisní techniky. SW Cashmatic umožňuje také stanovit, ve kterých případech provedení operací je požadováno zasílání emailu s oznámením, že se operace vykonává a kdo ji vykonává.

bottom of page